Magiczna księgarnia BOOK TAG

Dziś przychodzę do Was z tagiem stworzonym przez Księgarkę, do którego nominował mnie Paweł z kanału P42.

1. Ulubiona księgarnia w Twoim mieście

Zdecydowanie Tak Czytam! Najczęściej robię tam zakupy, ponieważ są tam książki sprzed kilku czy kilkunastu lat w bardzo dobrych cenach. Nawet za złotówkę można przeżyć ciekawą literacką przygodę. Lubię także Empik za darmową dostawę do salonu i możliwość płacenia przy odbiorze.

2. Ulubiona sieć księgarni

Tak Czytam! Prócz atrakcyjnych cen plusami tej księgarni są: miła obsługa oraz niemalże domowa atmosfera tam panująca. No i Empik (patrz wyżej).

3. Największa ilość książek kupiona dla siebie jednorazowo

Hmm… chyba osiem książek. Niedawno robiłem zamówienie w księgarni Nieprzeczytane.pl, gdzie zakupiłem zarówno repetytoria maturalne, jak i trzy książki, które czytał będę dla przyjemności. Nie przypominam sobie, abym kiedyś robił większe zakupy.

4. Najlepszy, najbardziej pomocny księgarz

Nie korzystam z ich pomocy. Często chodzę do księgarni, aby sobie książki po prostu pooglądać (gdy mam np. godzinę do autobusu). Poza tym przeważnie kupuję je internetowo.

5. Ulubione miejsce w księgarni

Odpowiedź jest bardzo prosta! Stanowisko z kryminałami/thrillerami. Po blogu widać, że to moje ulubione gatunki. Czasem zerkam w stronę fantastyki czy literatury młodzieżowej, ale w tamtych rejonach rzadziej bywam (dlatego potem mam takie zaległości i ludzie zachwycają się utworami, których ja nie znam, np. Wiedźmin, Gra o Tron, Szklany Tron, książki Trudi Canavan…).

6. Książka, którą kupiłeś/przeczytałeś tylko dzięki wizycie w księgarni?

Jest wiele takich dzieł. Przykład to Ostre cięcie Maxa Allana Collinsa. Gdy zobaczyłem ten utwór, wiedziałem, że muszę go mieć! Dość szybko się za niego zabrałem i… to był strzał w dziesiątkę! Świetny kryminał. I w dodatku kupiony za mniej niż 10 złotych!

7. Księgarnia internetowa czy stacjonarna?

Oczywiście, że internetowa. Powody:

  • Jest o wiele taniej niż w księgarniach stacjonarnych;
  • Jest więcej ciekawych promocji;
  • Częściej dodawane są zakładki do książek;
  • Książki można kupować przedpremierowo;
  • Nie trzeba stać w kolejkach i potem dźwigać te kilogramy.

8. Co jest najważniejsze w dobrej księgarni?

Miła atmosfera, różnorodność i atrakcyjne ceny.

9. Jak powinna wyglądać Twoja wymarzona księgarnia?

Przede wszystkim pracowałyby tam osoby, które na książkach znałyby się, tj. potrafiłyby powiedzieć o niej więcej niż to, co jest napisane na okładce. Byłby tam kącik dla osób, które chciałyby sobie poczytać. Oczywiście z herbatą/kawą, kocykiem i kotem do miziania 😀 Atmosfera byłaby domowa. No i atrakcyjne ceny.

10. Czy wyobrażasz sobie świat bez księgarni stacjonarnych?

Tak. Wydaje mi się, że może dojść do tego nawet za kilkanaście lat! Coraz mniej osób widzę w księgarniach stacjonarnych, a jeszcze mniej w nich kupuje. Obecnie ludzie raczej robią zakupy przez internet, bo jest taniej i można to zrobić bez wychodzenia z domu.

No to teraz czas kogoś nominować. Hmm… Do wzięcia udziału w zabawie zapraszam wszystkich tych, którzy mają na to ochotę 😀 Jeśli nie masz bloga, odpowiedź zostaw w komentarzu.

Skomentuj

