RECENZJA | „Ostatnia rola Hattie” Mindy Mejia

Mindy Mejia jest absolwentką Hamline University. W 2012 roku wydała swoją debiutancką powieść The Dragon Keeper. Wnuczka farmerów z Minnesoty, mieszka razem z mężem i dwójką dzieci w Twin Cities.*

Sięgnąłem po tę książkę, ponieważ zaintrygował mnie opis. Czy warto przeczytać ten utwór?

Hattie jest nastolatką uwielbianą przez mieszkańców Pine Valley. Bardzo dobrze się uczy. Jej marzeniem jest zostanie aktorką w Nowym Jorku. Pewnego dnia zostaje znaleziona martwa. Sprawą zajmuje się szeryf Del Goodman. Na jaw wychodzą jej sekrety.

Jest to ciekawa książka, którą czyta się szybko, ponieważ autorka posługuje się prostym i lekkim językiem. Jest trzech narratorów – Hattie, Del i Peter – dzięki czemu mamy różne spojrzenia na główną postać i jej przeszłość oraz sprawę zabójstwa. Odniosłem wrażenie, że wątek kryminalny był tylko pretekstem do tego, aby pokazać czytelnikowi ciekawy wątek obyczajowy, które nierzadko dominował. Zabrakło mi przedstawienia szczegółowiej pracy szeryfa, policjantów i osób z laboratorium.

Bardzo spodobała mi się kreacja Hattie, ponieważ wyróżniała się ona spośród innych bohaterów, którzy byli zwyczajni, słabo zapadający w pamięć. Była ona tajemnicza, mająca ciekawe spostrzeżenia na różne tematy. Z jednej strony można powiedzieć, że jest spokojna, ułożona i mądra, zaś z drugiej: potrafi pokazać pazura i zemścić się.

Mimo iż od połowy utworu wiedziałem, kto jest mordercą, to dalej z lekkim zaangażowaniem czytałem to dzieło, ponieważ bardzo spodobał mi się klimat jak i wątek obyczajowy, czyli jej życie w szkole jak i miłosne sprawy.

Zabrakło mi wprowadzenia większej ilości wątków, jakichś nowych postaci, które zamieszałyby, wprowadziły nawet lekki chaos.

Ostatnia rola Hattie to dobra książka. Wątpię, aby na długo zapadła mi ona w pamięci, ponieważ nie trzymała w napięciu, a wątek kryminalny zszedł na drugi plan. Powieść polecam osobom, które albo dopiero zaczynają swoją przygodę z kryminałami, albo nie lubią książek przesiąkniętych krwią.

Za przekazanie egzemplarza do recenzji dziękuję Wydawnictwu Burda Książki.

Tytuł: Ostatnia rola Hattie
Tytuł oryginału: Everything You Want Me to Be
Autor: Mindy Mejia
Wydawnictwo: Burda Książki
Przełożyła: Monika Wiśniewska
Korekta: Anna Woś, Kamila Zimnicka-Warchoł
Projekt okładki: Mariusz Banachowicz
Wydanie: I
Oprawa: miękka (ze skrzydełkami)
Liczba stron: 365
Data wydania: 15.03.2017
ISBN: 978-83-8053-190-1


* Źródło – skrzydło książki.

4 thoughts on “RECENZJA | „Ostatnia rola Hattie” Mindy Mejia

  1. Karolina pisze:

    Ciężko ostatnio trafić na kryminał w którym od połowy książki nie znamy jej zakończenia 😦 z tego co piszesz wynika ze jest to lekka książka na kilka wieczorów a nawet jeden , jak wyczerpie wszystkie pozycje z mojej listy to po nią sięgnę 🙂

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie może znajdziesz cos fajnego do przeczytania

    Liked by 1 osoba

Skomentuj

