RECENZJA | „Wybraniec” Magdalena Marków

smoczaokladkasmall

Magdalena Marków jest młodą, polską pisarką powieści fantastycznych. Dotychczas ukazała się jej jedna książka (Wybraniec). Trwają prace nad kolejnymi utworami.

Od tego roku miałem czytać więcej fantastyki, ponieważ mam ogromne zaległości w tym gatunku. Idzie mi nie najgorzej. Trafiałem na dobre książki. Czy po lekturze tej coś się zmieni?

Drasan jest Wybrańcem. Ma do wykonania misję, która odmieni życie mieszkańców Lineland. Czarownica Dhalia ma na niego chrapkę. Jest piękną kobietą, której żaden mężczyzna nie może się oprzeć. I bynajmniej nie chodzi jej o wyjście za mąż.

Jest to bardzo udany debiut. Czytało mi się go świetnie, akcja dość często trzymała w napięciu, autorka posługuje się lekkim i prostym językiem. Serwuje czytelnikowi dużo opisów, dzięki czemu lepiej możemy poznać wykreowany przez nią świat. Ułatwia to również zamieszczona na samym końcu mapka. Ciekawy pomysł został świetnie wykonany. Odczuwałem emocje bohaterów i razem z nimi przeżywałem chwile radości i smutku.

Przyczepić się muszę do błędów, które znalazłem w tej książce, ponieważ jest ich dużo. Są literówki, proste błędy interpunkcyjne oraz zdarzyło się, że imię bohatera zostało źle odmienione. Rozumiem,  iż praca korektora do najłatwiejszych nie należy i to też są ludzie, dlatego przeoczyć coś mogą, ale prace nad tym dziełem trwały długo. Drugą wadą są przeskoki w czasie.

Mamy tutaj pełną paletę bohaterów. Są czarownice, elfy, jednorożce (!), ludzie, wilkołaki, płatni zabójcy oraz mieszanki różnych ras. Poza tym jedni są dobrzy, zaś drudzy źli. Niektórym można zaufać, a innych lepiej omijać z daleka. Najbardziej spodobała mi się Dhalia, ponieważ jest ona piękną bohaterką (oraz czarownicą, a ja zawsze je uwielbiam), wyrazistą osobą, którą większość czytelników raczej nie polubi. Potrafi być dobra, ale jak się już zdenerwuje, to zadaje ogromny ból.

Spodobał mi się świat, gdyż jest mroczny, pełen niespodzianek, tajemnic i niebezpieczeństw.

Spodziewałem się, że powieść ta zostanie wydana w twardej oprawie, ponieważ okładka wyglądałaby wtedy o niebo lepiej, a wiadomo, że wiele osób patrzy na oprawę. Poza tym miękka okładka się szybciej niszczy. Wewnątrz utworu znajdują się stworzone przez autorkę ilustracje, dzięki którym o wiele łatwiej można sobie wyobrazić postacie. Są one przepiękne!

Podsumowując, koniecznie sięgnijcie po tę książkę. Jeśli szukacie dobrej powieści fantastycznej, w której dużo się dzieje i ciężko jest ją odłożyć na półkę, to ten utwór będzie jak znalazł.

Za przekazanie egzemplarza do recenzji oraz możliwość objęcia książki patronatem dziękuję autorce.

Tytuł: Wybraniec
Autor: Magdalena Marków
Wydawnictwo: Pearlic
Cykl: Smocza Krew (tom I)
Okładka: Marcin Jakubczak
Ilustracje: Magdalena Marków
Wydanie: II
Oprawa: miękka
Liczba stron: 460
Data wydania: 15.08.2016
ISBN: 978-83-43417-5-6

11 thoughts on “RECENZJA | „Wybraniec” Magdalena Marków

  1. Oho, jak komentarz na wykopie był nieprzychylny to od razu usuwasz cały wpis. Serio, nie potrafisz się pogodzić z odrobiną krytyki? Twój blog jest słaby, książki które recenzujesz są koszmarne, twoje recenzje to amatorszczyzna, której nie powinieneś w ogóle publikować.

    Nie mogę się doczekać aż usuniesz ten komentarz.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Potrafię przyjąć krytykę ;D Skoro uważasz wszystkie książki, które zrecenzowałem za koszmarne, to oczywiście wszystkie je przeczytałeś od początku do końca, tak? Okej, może nie jestem ekspertem od pisania recenzji, ale nie uważam, aby były one słabe, bo gdyby tak było, to raczej nikt na tego bloga by nie wchodził 😉

      Polubienie

Skomentuj

