RECENZJA | „Zabij mnie znów” Rachel Abbott

zabij-mnie-znow-b-iext43181275

Rachel Abbott to bestsellerowa autorka księgarni Amazon, gdzie po premierze „Obcego dziecka” wspięła się na pierwsze miejsce w rankingu. Przez „Guardian” została okrzyknięta sensacją rynku e-wydawniczego, natomiast „Observer” nazwał ją jednym z najgorętszych nazwisk branży. Wcześniej pracowała jako dyrektor zarządzający firmy zajmującej się mediami interaktywnymi. Po tym jak jej firma została sprzedana w 2000 roku, Rachel spełniła swoje wieloletnie marzenie dotyczące odnowienia pewnej posiadłości we Włoszech. Obecnie dzieli czas pomiędzy Włochy i Alderney, gdzie pisze kolejne thrillery.*

Pewnego dnia Maggie wraca do domu, w którym nie zastaje swojego męża Duncana. Tom Douglas zajmuje się śledztwem, które dotyczy zabójstwa kobiet podobnych do Maggie. Wracają wspomnienia sprzed dwunastu lat. Kto będzie następny?

Mimo, iż książka trzymała mnie w napięciu dopiero od połowy, uważam, że jest ona ciekawsza od Obcego dziecka. Poprzednia książka była mocna, jej akcja pędziła szybko i przez cały czas trzymała w napięciu. W Zabij mnie znów autorka skupiła się przede wszystkim na kreacji bohaterów oraz tworzeniu skomplikowanych relacji między nimi. Wręcz idealnie stworzyła główną bohaterkę oraz pokazała stopniowe popadanie w obłęd. Pokazała jak silną więź łączy matkę z dziećmi oraz mężem. Czasem nawet mogło to wzruszyć. Z jednej strony można powiedzieć, iż utwór na tym stracił, bo akcja troszkę zwolniła i były chwilowe momenty nudy, ale z drugiej strony autorka pokazała swój kunszt literacki.

Dzieło składa się z kilkudziesięciu krótkich rozdziałów. Każdy z nich kończy się w taki sposób, iż ciężko jest odłożyć książkę na  półkę. Jest to częsty chwyt stosowany przez pisarzy, coby czytelnik siadł i czytał do ostatniej kropki. Rachel Abbott używa lekkiego i prostego języka. Miała ciekawy i dość oryginalny pomysł na powieść, który został mistrzowsko wykonany.

Postacie i ich psychika odgrywają najważniejszą rolę w tym dziele. Możemy wejść do ich umysłów. Maggie pracuje w renomowanej kancelarii, mimo iż nie odniosła jakichś dużych sukcesów. Praca pochłania dużą część dnia, jednakże znajduje czas dla dzieci oraz męża, który z zawodu jest hydraulikiem.

Powieść pokazuje, że osoby, z którymi znamy się bardzo dobrze, mogą nas bardzo zaskoczyć. Nie należy ufać wszystkim bezgranicznie oraz zdradzać wszystkich tajemnic.

Retrospekcje Toma Douglasa pozwalają czytelnikowi poznać go lepiej. Poza tym są one kluczowe dla fabuły książki.

Minusem tej książki może być lekka naiwność głównej bohaterki.

Książkę polecam przede wszystkim osobom, dla których ważne jest podłoże psychologiczne. Akcji też jest dużo, ale w pewnym momencie ona jakby się rozchodzi i zwalnia.

Zakończenie książki wgniotło mnie w fotel! Ostatnie sto stron czytałem, chodząc po pokoju, gdyż emocje tak mocno we mnie buzowały. Spodziewałem się zupełnie innego zakończenia, ale autorka znów pozytywnie mnie zaskoczyła.

Podsumowując, jestem zachwycony tą książką. Jak dotąd uważam ją za najlepsze dzieło tejże autorki. Wielu pisarzy powinno uczyć się od niej budowania napięcia czy kreacji bohaterów. Rachel Abbott jest niewątpliwie najlepszą pisarką thrillerów, o których ciężko zapomnieć. Lepiej nie czytajcie tego po zmroku.

Za przekazanie egzemplarza do recenzji dziękuję Wydawnictwu Filia.

Tytuł: Zabij mnie znów
Tytuł oryginału: Kill Me Again
Wydawnictwo: Filia
Cykl: Tom Douglas (tom V)
Seria: Mroczna strona
Przełożyła: Joanna Dziubińska
Korekta: MELES-DESIGN
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Liczba stron: 500
Data wydania: 12.10.2016
ISBN: 978-83-8075-157-6


* Źródło – Lubimy Czytać

4 thoughts on “RECENZJA | „Zabij mnie znów” Rachel Abbott

  1. Muszę przyznać, że recenzja bardzo mnie zachęciła do lektury 🙂 Co prawda, ebook już od dawna czeka na moim czytniku, ale ostatnio było mi do niej nie po drodze.. Teraz widzę, że to książka idealna dla mnie i mam nadzieje, że spodoba mi się równie mocno.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    Polubione przez 1 osoba

  2. Bardzo zachęciłeś mnie tą recenzją, szczególnie tym, że nie umiałeś usiedzieć na miejscu z emocji 🙂 też tak chcę dlatego muszę koniecznie przeczytać 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

