PRZEDPREMIEROWO | RECENZJA | „Berło zniszczenia” Eliza Drogosz

berlo-zniszczenia-b-iext46657749

Eliza Drogosz  wydała „Władcę Piasków” w wieku siedemnastu lat, tym samym spełniając jedno ze swoich największych marzeń. Pisarką chciała zostać odkąd tylko sięga pamięcią. Od podstawówki tworzyła w głowie najróżniejsze historie i własnoręcznie projektowała do nich okładki. W gimnazjum jej twórczość przeskoczyła na inny poziom i zamiast rysować, skupiła się na pisaniu. Ponieważ ma nieskończenie wiele pomysłów, na raz zaczęła pisać kilka opowieści. Ostatecznie skupiła się na jednej, włożyła w nią całe swoje serce i tak powstał „Władca Piasków”…*

Jest to druga przeczytana przeze mnie książka, która dotyczy Starożytnego Egiptu. Nigdy jakoś szczególnie nie interesowałem się tym okresem historycznym, bo w szkole nie przekazywano mi jakichś ciekawych dla mnie informacji. Po lekturze tej książki jestem bardziej zafascynowany tą tematyką. Ale czy warto przeczytać ten utwór?

Drugi tom serii Księgi Ankh.

Coraz trudniej Sonii jest ukrywać przed swoim najbliższym otoczeniem to z kim się spotyka. Jest mocno związana z Briantem, ale czy w obliczu niebezpieczeństwa nadal będzie się z nim przyjaźniła? Co może poświęcić Briant, aby znaleźć to, czego szuka?

Jest to dobre dzieło. Autorka posługuje się lekkim i prostym językiem, udawało się jej mnie zaskakiwać, zrobiła dobry research dotyczący Starożytnego Egiptu, akcja dzieje się dość szybko i często przyśpiesza. Natomiast utwór ten ma też trochę minusów. Główni bohaterzy często irytowali mnie swoich zachowaniem, Briant obchodzi Święta Bożego Narodzenia, co jest dziwne, bo z pierwszego tomu wiemy, że jest on Bogiem Egipskim, „powstał” przed narodzeniem Jezusa.

Sonia to dobrze ucząca się nastolatka, która przed swoimi najbliższymi ukrywa tajemnicę. Cechuje ją odwaga, naiwność, wiara w wielką miłość, przyjacielskość. Chce wszystkim pomagać i martwi się problemem niemal każdego człowieka.

Autorka miała bardzo dobry pomysł, który średnio został wykonany. Bardzo dobrze czytało mi się ten utwór, niemniej czasem się denerwowałem. Na przykład tym, iż niektóre dialogi są takie proste, schematyczne, na siłę „przeciągane” i sztuczne.

Ogromnym plusem jest możność zdobycia dużej wiedzy po lekturze tej książki. Zostały przybliżone mi np. postacie bogów. I zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre rzeczy mogły zostać zmyślone.

Wprowadzenie do książki przenikania się naszego ludzkiego świata z tym boskim i egipskim było bardzo dobrym zabiegiem.

Na początku tej powieści zostaje nam przypomniana akcja pierwszego tomu. Bohaterzy też często wracają do wydarzeń, które działy się wcześniej. Dzięki temu mogłem przypomnieć sobie Władcę Piasków, które czytałem ponad 2 lata temu.

Mimo iż Berło zniszczenia nie jest jakimś wielkim arcydziełem literackim i ma trochę niedociągnięć i wad (zresztą jak większość książek), to polecam wam sięgnąć po ten utwór. Jest on lepszy od pierwszego. Do przeczytania tegoż dzieła szczególnie zachęcam wszystkich tych, którzy interesują się Starożytnym Egiptem.

Za przekazanie egzemplarza recenzenckiego oraz możliwość objęcia tej książki patronatem dziękuję Elizie Drogosz.

Tytuł: Berło zniszczenia
Autor: Eliza Drogosz
Wydawnictwo: Poligraf
Cykl: Księgi Ankh
Korekta: Klaudia Dróżdż, Mirosława Kuczkowska
Projekt okładki: DEMO Effective Launching
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Liczba stron: 327
Data wydania: 14.01.2017
ISBN: 978-83-7856-497-3


* Źródło – Lubimy Czytać.

3 thoughts on “PRZEDPREMIEROWO | RECENZJA | „Berło zniszczenia” Eliza Drogosz

  1. Pierwszy raz widzę na oczy tę książkę, a i nazwisko autorki, więc nie będę się wygłupiać z jakimiś komentarzami na ten temat 😉 Ale przyciągnęła moją uwagę informacja, że autorka zadebiutowała w wieku 17 lat i o to chcę Cię zapytać – czy da się to odczuć w sposobie pisania? Bo z doświadczenia czytelniczego wiem, że niestety to potrafi zrobić dużo zamętu, ale w niektórych przypadkach – nadaje literaturze świeżości i nowego punktu widzenia. Jak jest w tym przypadku? 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

