RECENZJA | „Pax” Sara Pennypacker

pax-b-iext44945659

Sara Pennypacker jest autorką serii o Klementynce (na liście bestsellerów „New York Timesa”), cenionych powieści oraz książek dla dzieci. Dzieli czas pomiędzy Cape Cod w stanie Massachusetts a Florydę. Można ją odwiedzać na: www.sarapennypacker.com.*

Lubię od czasu do czasu sięgać po książki, których zadaniem jest poruszyć czytelnika, zmusić go do zastanowienia się nad pewnymi kwestiami. Wybór padł na Paxu. Czy jestem zadowolony?

Pax to młody lis, który został przygarnięty przez Petera. Po kilku latach swojej przyjaźni, muszą się rozstać. I to w dość bolesny sposób. Czy będą potrafili żyć bez siebie?

Dzieło to opowiada przede wszystkim o przyjaźni, a wręcz miłości człowieka do zwierzęcia. Jest tu też mowa o wojnie, wolności, „pokonywaniu samego siebie”.

Książka została napisana lekkim językiem. Nie ma tutaj jakiejś trzymającej w napięciu akcji czy jej zwrotów. Historia biegnie bardzo płynnie i w miarę szybko. Autorka potrafi poruszyć człowieka i wzruszyć go niemal do łez. Przedstawia opinię zwierząt na temat ich zachowań.

Wewnątrz utworu znajdują się przepiękne ilustracje, które swoją prostotą ilustrują wydarzenia oraz przedstawiają bohaterów książki.

Co to jest wojna? Szary zamyślił się. Jest taka choroba, która czasami dopada lisy. Sprawia, że przestają być sobą i atakują obcych. Wojna to taka choroba, tylko u ludzi.

Spodziewałem się o wiele większej dawki emocji. Chciałem, aby Pax rozłożył mnie na łopatki. Nie do końca tak się stało, niemniej nie czuję się zawiedziony. Uważam to za jedną z lepszych książek młodzieżowych, jakie miałem okazję ostatnio czytać, bo przekazuje ona ważne treści.

Podsumowując, polecam książkę tę przede wszystkim tym, którzy zakochali się (tak jak ja) w utworze Mały Książę. Są to tak samo dwa cudowne dzieła, które krytykują świat dorosłych.

Tytuł: Pax
Tytuł oryginału: Pax
Autor: Sara Pennypacker
Wydawnictwo: IUVI
Korekta: Katarzyna Kierejsza
Przełożyła: Dorota Dziewońska
Ilustracje: Jon Klassen
Opracowanie graficzne okładki: Stefan Łaskawiec
Wydanie: I
Oprawa: miękka (ze skrzydełkami)
Liczba stron: 288
Data wydania: 26.10.2016
ISBN: 978-83-7966-028-5


* Źródło – skrzydło książki.

7 thoughts on “RECENZJA | „Pax” Sara Pennypacker

  1. Już sama okładka jest tak niesamowita, że trudno obok niej przejść obojętnie. Kocham Małego księcia i mam nadzieję, że tego liska też polubię. Super, że trafiłam na ten blog i odkryłam ten tytuł 🙂
    Pozdrawiam 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

