RECENZJA | „Trzy kolory wystarczą. Rysuj!” Sarah Skeate

Zdjęcie autorskie
Zdjęcie autorskie

Ostatnimi czasy wydawnictwa często wydają kreatywne książki. Wiecie: kolorowanki albo te, które trzeba zniszczyć. Ta to coś nowego, bo uczy nas kreatywności (a moim zdaniem kolorowanki ją zabijają) i tego, że nawet długopisem za kilkadziesiąt groszy można stworzyć arcydzieło.

Sięgnąłem po tę książkę, ponieważ zdziwił mnie napis: „Narysuj WSZYSTKO co chcesz czerwonym, czarnym i niebieskim DŁUGOPISEM”. Pomyślałem sobie: jak to? Trzema długopisami mogę stworzyć piękny pejzaż? Przecież w szkole zawsze robiliśmy to farbami albo kredkami. Nie żałuję, że ją przeczytałem, bo teraz trochę lepiej rysuję oraz poznałem coś nowego.

Na początku autorka uczy nas kreski i cieniowania. Zostało to wyjaśnione w prosty sposób na przykładach (przyznam się, że cieniowanie nigdy mi nie wychodziło, a teraz jest to dla mnie proste). Potem przechodzimy do rysowania postaci, zwierząt i potworów (słodkich i strasznych). A co jest dalej? Tego dowiecie się tylko i wyłącznie wtedy, gdy kupicie książkę, do czego was serdecznie zachęcam (no chyba że pójdziecie do księgarni i przeglądniecie to dzieło).

Zdjęcie autorskie
Zdjęcie autorskie

Szkoda, że Trzy kolory wystarczą. Rysuj! nie powstało wcześniej. Wtedy na pewno miałbym szóstkę z plastyki w podstawówce jak i gimnazjum.

Nie trzeba być obdarzonym talentem malarskim, aby sięgnąć po tę książkę. Możesz nawet nie wiedzieć nic o plastyce. Najważniejsze jest to, abyś miał chęci. Gwarantuję ci, że jeśli będziesz je mieć to bardzo szybko zaczniesz tworzysz wspaniałe rysunki za pomocą trzech długopisów.

Umiejętności nabyte dzięki temu dziełu można wykorzystać praktycznie, np. ozdabiając prezent zawinięty w biały papier.

Na końcu tego dzieła znajdują się szablony.

Trzy kolor y wystarczą. Rysuj! bardzo mi się spodobało. Teraz na nudnej lekcji historii już nie będę bazgrolił po zeszycie, a tworzył sztukę.

Tworzenie postaci, budynków itp. zostało wyjaśnione krok po kroku.

Podsumowując: jeśli lubisz rysować, sięgnij po tę książkę. Będzie to idealny prezent na Gwiazdkę dla bliskiej osoby. Wigilia tuż tuż…

Za przekazanie egzemplarza do recenzji dziękuję Wydawnictwu Insignis.

Tytuł: Trzy kolory wystarczą. Rysuj!
Autor: Sarah Skeate
Wydawnictwo: Insignis
Przekład: Katarzyna Dudzik
Projektant: Anders Hanson
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Liczba stron: 107
Rok wydania: 2016
ISBN: 978-83-6531-58-9

11 thoughts on “RECENZJA | „Trzy kolory wystarczą. Rysuj!” Sarah Skeate

  1. Praktyczny poradnik, sam kiedyś szkicowałem – miałem nawet wystawę w technikum. Ale później moja historia ze szkicowaniem miała swój koniec. Wykształciły się nowe zainteresowania – muzyka, gra na instrumentach i inne. A teraz uwielbiam pozycjonować i projektować wszelkie teksty 🙂

    Liked by 2 people

  2. Wygląda na to, że ta książka może być pierwszą plastyczną pozycją u mnie w domu 🙂 Ja, antytalencie do rysowania, jestem bardzo zainteresowana. Wygląda to ciekawie i aż mnie kusi, żeby lecieć do księgarni. A nuż wyjdzie mi jakiś ładny obrazek 🙂

    Liked by 1 osoba

  3. I ja kiedyś trochę rysowałam, ba nawet mam na koncie jeden obraz olejny. Dzieło to nie jest, ale w domu siostry wisi na ścianie. Potem odłożyłam to na bok, ale ostatnio coś za mną znowu chodzi i oto, trafiam do Ciebie 🙂 Jestem ciekawa, na pewno poszukam, może okaże się, że mam talent 🙂

    Liked by 1 osoba

  4. Zawsze do takich książek-poradników podchodzę ze sporą rezerwą, ale ten wydaje się naprawdę interesujący. Autor miał doskonały pomysł jak wykorzystać zwyczajne długopisy do wyczarowana pięknych rysunków. Z kolei Ty fajnie opisałeś tę kreatywną książkę. Gratuluję 🙂

    Liked by 1 osoba

Skomentuj

